Description
Matthew Luczy 97 points www.erobertparker.com
The 2021 Cheval des Andes is seductive and savory on the nose, leading with pure, earth-tinged aromas of pipe tobacco, turned soil, dried herbs and rich yet composed dark fruits. Exotic, dark spice notes and a pleasantly integrated framing of new oak accents appear with further aeration. The palate is deliciously supple and impressively layered, with a harmonious, long and ever-expanding finish that highlights extreme delicacy. The tannins are persistent yet composed, gently yet persistently lengthening the finish and melding nicely with the vibrant acidity underneath—a beautiful combination of savory charm, serious depth and focused intensity. It’s a blend of 49% Cabernet Sauvignon, 48% Malbec and 3% Petite Verdot that spent an average of 12-13 months in 50% barrique, 30% demi-muid and 20% foudre.
Joaquín Hidalgo 97 points www.vinous.com
Light and elegant, the 2021 Cheval des Andes is 49% Cabernet Sauvignon, 48% Malbec, 3% Petit Verdot. It achieves a feat that only cool years can provide: smooth texture, agile palate and just the right amount of freshness for a nuanced build. As it breathes, it begins to reveal notes of fresh cherry and plum, with a hint of menthol, maraschino cherries and a touch of pepper. It opens further with aromas of sandalwood and oak that complete the framework. This is a somewhat leaner, more ethereal Cheval than other years, but it has a higher level of precision. It’s a wine inspired by Bordeaux, executed in a Bordeaux style, with Mendoza terroir. A wine without edges, it’s a polished red in the early stages of a long, balanced life.
Le plus pur esprit de Cheval Blanc, au pieds des Andes
Les millésimes récents de Cheval des Andes ont beaucoup en commun avec les vins de Cheval Blanc :
fraîcheur, élégance, longueur et équilibre.
C’est pourquoi Cheval des Andes est désormais systématiquement servi, à chaque convive, à la table du Château Cheval Blanc aux côtés de quelques millésimes du domaine.
C’est plus qu’un simple clin d’œil à Cheval des Andes, c’est une reconnaissance officielle et un outil de promotion efficace.
Cheval des Andes partage également le réseau de distribution et la philosophie commerciale de Cheval Blanc.
Les deux domaines partagent le même ADN, les mêmes convictions et la même ambition.
Ils suivent désormais les mêmes principes commerciaux et séduiront les mêmes professionnels du vin.
Du côté des consommateurs, Cheval des Andes est une bouteille qui peut être ouverte beaucoup plus tôt, tandis que Cheval Blanc vieillira encore patiemment en cave,
« des Andes » sera donc un tremplin, un moyen de recruter aujourd’hui les consommateurs Cheval Blanc de demain.
Mathieu Jullien – LVMH Vins d’Exception